Piippo sijoituskohteena

Piippo Oyj panostaa suunnitelmalliseen kasvuun, kansainvälistymiseen ja kannattavuuteen vuosikymmenien ajan. Tiedämme ja tunnemme monet haasteet, jotka monilla korkealla riskillä aloittavilla startup-yrityksillä ovat vielä edessä.

Piippo Oyj on aidosti kansainvälinen. Yli 30 maassa toimiva verkostomme huolehtii Piippo-brändistä alueellisesti ja hoitaa samalla tuotteiden jakelun. Verkoston rakentaminen ei ole päivien kysymys vaan olemme rakentaneet sitoutunutta verkostoamme jo 30 vuotta. Pyrimme valitsemaan maakohtaisista jakelijaehdokkaista aina sopivimman vaihtoehdon.

Piippo Oyj panostaa tulevaisuuteen. Yhtiön investointitahti on ollut merkittävä koko 2000-luvun ajan. Vuonna 2000 käynnistettiin kokonaan uusi liiketoiminta-alue paalausverkkojen parissa ja sitä ovat seuranneet useat tehdaslaajennukset sekä kapasiteetin lisäykset, joista viimeisin toteutettiin vuonna 2014. Varastojen uusinta, jakeluun tehdyt investoinnit ja tytäryhtiön perustaminen Venäjälle ovat osoituksia suunnitelmallisesta kehitystyöstä, jota ei ole tehty kannattavuuden kustannuksella - kasvu on tehty kannattavasti ja orgaanisesti. Piippo Oyj sai Platina-kunniamaininnan Asiakastiedolta ajanjaksolle 2007–2014.

Kuluttajatuotteissa Piippo on arvostettu kotimainen merkki. Agri-tuotteissa kasvu tulee ulkomailta – Piippo Oyj:n liikevaihdosta kaksi kolmannesta ja liikevaihdon kasvusta n. 90 % tuleekin viennistä.

Piippo Oyj:lle on hyvin tärkeää, että eturivin markkinatuntemuksen ja asiantuntijaorganisaation ohella yhtiöllä on vahva ote kaikista yrityksen liiketoiminnalle kriittisistä menestystekijöistä ja koko arvoketjusta; laadukkaista tuotteista ja palveluista, jakeluverkostosta, brändistä ja loppuasiakkaista.